Kto z osób zaangażowanych w procesy raportowe lub rozliczania faktur nie zna funkcji wyszukaj.pionowo (vlookup) w Excelu? Ok. jak nie znasz to nie musisz jej poznawać. 😊

Znam coś lepszego, szybszego i wydajniejszego.

To „nowe” rozwiązanie to scalanie danych w Power Query dodatku do Excela (jest już dostępny od roku 2010, czyli 11 lat). Słyszałeś o nim? Używałeś?

Dzięki wykonaniu tej czynności od razu w momencie otwarcia pliku Excela z raportem mamy w jednym arkuszu połączone dane, z 1 rejestru transakcji z danymi z 2 rejestru, np.:

  1. dane o księgowaniach na numerze konta z systemu księgowego z
    • planem kont (Grupy kosztów, kategorie wydatków) [wspólny marker to: nr konta księgowego],
    • planem mpk-ów [wspólny marker to: MPK],
  2. dane o księgowaniach z systemu księgowego ze
    • szczegółowym rejestrem zamówień z systemy zakupowego [wspólny marker to: nr zamówienia]
  3. rejestr samochodów służbowych i użytkowników z
    • raportem do faktur paliwowych [wspólny marker to: nr rej lub nr karty paliowej],
    • raportem do faktur z serwisów [wspólny marker to: nr rej],
    • raportem do faktur leasingowych [wspólny marker to: nr rej],
  4. rejestr zawartych umów z Klientami z
    • rejestrem faktur wystawionych na Kliencie [wspólny marker to: nr klienta]

Zaletą zastąpienie wyszukaj.pionwo funkcjonalnością scal w power query wg mnie jest:

               – szybsze działanie pliku,

               – 0 możliwość „rozjechania”, się formuły,

               – nie musisz pamiętać o przeciąganiu formuły na dół,

               – znaczące obniżenie wagi pliku z raportem.


Chcesz sprawdzić jakie usprawnienia i automatyzacje są możliwe?

Skontaktuj się z nami.

    Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *