
Czy w Twoim procesie raportowym wykorzystywane są powtarzalne pliki (txt, xls, csv) o takim samym układzie które musisz połączyć ze sobą, aby poddać je agregacji, grupowaniu, sumowaniu, itd., a następnie analizie?
Czy takie „klejenie danych” jest ciekawym zajęciem? Jak dużo czasu zajmuje Ci wykonywanie takiej procedury? Co zrobiłbyś z odzyskanym czasem? Odpowiedź zależy tylko od Ciebie. Ja przedstawię Ci nawet nie alternatywę, to jest „must have”. Musisz tak robić!
Jeżeli sklejasz pliki:
- Budżetowe, wykonanie, prognoza
- Raporty dla faktur od dostawców towarów i usług,
- Miesięczna ewidencja czasu pracy,
- itd.
Aby później te dane efektywnie i wiarygodnie analizować to musisz wykonywać to w sposób szybki, ograniczający pomyłki przy sklejaniu, ograniczający możliwość wklejenia 2 razy tych danych.
Wykorzystaj do tego Power Query darmowy dodatek do Excela. Wystarczy, że wykonasz procedurę Pobierz dane z folderu a wszystkie pliki znajdujące się w wskazanym przez Ciebie folderze zostaną automatycznie pobrane do jednego arkusza w Excelu. Taka automatyzacja raz ustawiona będzie na stałe połączona z folderem plików i jeżeli w folderze znajdą się nowe pliki lub jakieś zostaną usunięte to arkusz z zaciągniętymi danymi zostanie o te informacje zaktualizowany automatycznie (podczas otwierania pliku lub po odświeżeniu).
Jak wykonać taką automatyzację możecie zobaczyć na video, które nagrałem w tym temacie.