Czy w Twoim procesie raportowym wykorzystywane są powtarzalne pliki (txt, xls, csv) o takim samym układzie które musisz połączyć ze sobą, aby poddać je agregacji, grupowaniu, sumowaniu, itd., a następnie analizie?

Czy takie „klejenie danych” jest ciekawym zajęciem? Jak dużo czasu zajmuje Ci wykonywanie takiej procedury? Co zrobiłbyś z odzyskanym czasem? Odpowiedź zależy tylko od Ciebie. Ja przedstawię Ci nawet nie alternatywę, to jest „must have”. Musisz tak robić!

Jeżeli sklejasz pliki:

  1. Budżetowe, wykonanie, prognoza
  2. Raporty dla faktur od dostawców towarów i usług,
  3. Miesięczna ewidencja czasu pracy,
  4. itd.

Aby później te dane efektywnie i wiarygodnie analizować to musisz wykonywać to w sposób szybki, ograniczający pomyłki przy sklejaniu, ograniczający możliwość wklejenia 2 razy tych danych.

Wykorzystaj do tego Power Query darmowy dodatek do Excela. Wystarczy, że wykonasz procedurę Pobierz dane z folderu a wszystkie pliki znajdujące się w wskazanym przez Ciebie folderze zostaną automatycznie pobrane do jednego arkusza w Excelu. Taka automatyzacja raz ustawiona będzie na stałe połączona z folderem plików i jeżeli w folderze znajdą się nowe pliki lub jakieś zostaną usunięte to arkusz z zaciągniętymi danymi zostanie o te informacje zaktualizowany automatycznie (podczas otwierania pliku lub po odświeżeniu).

Jak wykonać taką automatyzację możecie zobaczyć na video, które nagrałem w tym temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *