
Automatyzacja raportowania
Automatyzacja raportowania przy użyciu narzędzi takich jak Excel BI ( Power Pivot, Power Query) To narzędzia, które każda firma korzystająca z pakietu MS Office, od wersji 2010 i wyższej, już posiada.
Drzewko decyzyjne to metoda prezentacji czynników umożliwiających rozwiązanie problemu oraz podjęcie właściwej decyzji. – Michael Ward
Narzędzia te umożliwiają agregowanie bardzo dużych zbiorów danych, a następnie łączenia ich i tworzenia modeli danych, miar i wskaźników KPI, a następnie ich wizualizację w postaci dashboard-ów.

Korzyści z usług
Wykorzystanie narzędzi do automatyzacji raportowania i wizualizacji danych daje czytelny obraz tego, jakie procesy zachodzą w przedsiębiorstwie i jak można je zoptymalizować. Głowne korzyści to:
- Skrócenie czasu przygotowywania raportów (nawet o 99%)
- Trafniejsze i szybsze podejmowanie decyzji
- Redukcja kosztów
- Usprawnienie procesów raportowania
- Budowanie przewagi konkurencyjnej
Elementy automatyzacji
Określenie celu projektu jest kluczowe dla osiągnieciu sukcesu i zaspokojemniu potrzeb beneficjentów i sponsorów.
Wytypowanie źródeł danych i weryfikacja jakie informacje (cechy) możemy z nich pozyskać. Na tym etapie wstępnie określamy wskaźniki/KPI jakie będziemy mierzyli. Precyzyjne i ostateczne określenie wskaźników odbywa się na warsztacie prezentującym pierwsze pulpity zarządcze (dashboard).
Kluczomy i najbardziej pracochłonny etap prac nad automatyzacją. W ten etap wkładamy najwięcej pracy ponieważ to tu będziemy “poprawiali” i “czyścimy” dane źródłowe. Tu generujmey słowniki i dodatkowe dane niebędne do skutecznego działania automatyzacji. To w tym kroku modelujemy podstawowe miary i wskaźniki na podstawie których Klient będzie podejmował decyzje.
Etap w którym dbamy o doświadczenie Klienta (User Experience), tak aby prezentacja wskaźników, danych sprzyjała podejmowaniu właściwych i skutecznych działań i decyzji.
I na końcu ale nie oznacza, że najmniej ważne. Uruchamiamy automatyzację u Klienta. Aktualizujemy parametryzację dostępu do danych źródłowych. Przekazujmey instrukcję obsługi jak korzystać z automatyzacji.
Uruchomienie nie oznacza końca współpracy. Klient zawsze może do nas zadzwonić i skonsultować się jeżeli coś będzie niejasne w działaniu automatyzacji (zupełnie for free).